Com s’adjudiquen les places de les escoles?
Per ordenar les sol·licituds d'admissió i assignar les places del centre, quan el nombre de sol·licituds és superior a l'oferta, s'apliquen els anomenats criteris de prioritat, primer els generals i després els complementaris. Si bé la definició completa dels criteris es pot consultar a l’OME del Vendrell, en resum són els següents:
Criteris generals
→ Quan l’alumne té germans escolaritzats al centre o pares o tutors legals que hi treballin: 40 punts
→ Quan el domicili habitual és a l’àrea d’influència del centre, coincidint amb l’adreça del DNI o NIE: 30 punts
→ Quan, a instància dels pares o tutors, es pren en consideració, en lloc del domicili habitual, l’adreça de la feina i aquesta és dins l’àrea d’influència del centre: 20 punts
→ Quan el domicili habitual és al mateix municipi del centre sol·licitat en primer lloc, però no a la seva àrea d’influència: 10 punts
→ Original i fotocòpia del certificat de beneficiari per renda mínima d’inserció (RMI): 10 punts
→ Original i fotocòpia del certificat acreditatiu d’una discapacitat igual o superior al 33% de l’alumne, pares, tutors o germans: 10 punts
Criteris complementaris
→ Original i fotocòpia del carnet de família nombrosa o monoparental vigent: 15 punts
En tots els casos s’ha de presentar documentació que acrediti cadascun dels supòsits per poder obtenir la puntuació.